Skirm nummertje twee
Ook deze keer met een deel van het team. En gelukkig geen regen, maar wel sneeuw. Ook spannend om te kijken of de nieuwe MP5 door de FPS test heen komt. Ook waren we onderdeel van een nieuwe spelstijl: de medic.
1 ster
Skirms met 1 ster zijn bedoeld voor beginnende spelers. De missies zijn wat simpeler en zijn kleiner. Ook voor de ervaren spelers zijn 1-ster skirm leuk om te doen. Het viel me op dat deze 1-ster skirm leuker begon dan de 2-sterren skirm van de vorige keer.
MEDIC!!!!
Voorheen was het zo dat wanneer je geraakt werd, je terug moest naar de spawn en daar wachten om het spel weer in te kunnen. Maar omdat ze binnenkort meer dan 2x zo grote speelvelden krijgen betekent dit dat je een heel eind moet lopen en dat kan vrij saai worden. Daarom: de medic. Een lid van elke squad was de medic, deze kreeg een doos met verband mee. Elke keer wanneer je geraakt werd moest je roepen om een medic. Deze deed dan een verbandje om en je mocht weer verder het spel in. Waren de verbandjes op moest de hele squad terug naar de spawn en opnieuw het veld in.
Ochtend: de aanval
In tegenstelling tot de vorige 2-sterren skirm begon deze wat actiever. Er werd flink heen en weer gelopen en er waren genoeg actiemomenten in het spel. Het spel kan stilvallen wanneer beide partijen zich gaan ingraven en gaan zitten wachten op de tegenpartij. Dit was gelukkig deze niet het geval. Opgedeeld in drie groepen als alpha, bravo en charlie, gingen we aan de slag. De missie was het ophalen van een gewonde. Deze hadden we al snel te pakken dus was de rest van de pot lekker aanvallen en verdedigen.
Middag: de verdediging
Met dezelfde groepen moesten we een fort bewaken en tegelijkertijd die van de tegenstander innemen. Een ander objective was het laten afgaan van de bom van de tegenstanders. Dit was ons uiteindelijk gelukt. Het zwaarste deel van dit dagdeel was het bewaken van onze basis. Na een uurtje of wat spelen kregen we te horen dat de tegenpartij een groot offensief aan het starten was. Tijd voor ons om in te graven en schrap te zetten. Tijdens dit onderdeel kwamen we erachter dat één magazijn met 300 bb's eigenlijk niet genoeg was. Ik had voor de zekerheid mijn speedloader met 2000 bb's meegenomen het veld in. Deze ging er rap doorheen. Conclusie er moeten meer magazijnen gekocht worden :).
Met één voet tegen een oude schutting en de ander op een stuk oud ijzer stond ik de basis te beschermen. En man, dat ging lekker. De ene na de andere stak zijn gele/oranje hesje omhoog. Af en toe schoten ze terug en was dat helaas ook raak. Gelukkig stond er een medic in de basis.
Zwak punt
Helaas hadden we ook een groot zwak punt ontdekt in deze nieuwe spelstijl. De spawnpoint was ook tegelijk onze basis. Aan het einde van de dag werd duidelijk dat dit niet werkte. Het andere team had de basis omsingeld en dat betekende effectief dat spawnen geen zin meer had omdat je meteen werd afgeknald. Dit resulteerde in dat veel van ons team er genoeg van had en het spel verliet. De andere partij was daar niet zo blij mee uiteraard.
